OPIS KONTRAKTU
 
 

Docelowo droga ekspresowa S14 będzie miała ok. 28,5 km długości i będzie pełnić funkcje zachodniej obwodnicy Łodzi. Połączy istniejącą już autostradę A2 z istniejącą drogą ekspresową S8. Jej powstanie, zrewolucjonizuje komunikację między Pabianicami, Konstantynowem Łódzkim, Aleksandrowem Łódzkim, Zgierzem i Łodzią.

Droga w całości przebiega na terenie województwa łódzkiego. Trasa S14 będzie zatem domknięciem łódzkiego ringu, bo miasto od północy otacza już autostrada A2, od wschodu A1, a od południa droga ekspresowa S8. W efekcie Łódź będzie najbardziej rozbudowanym i kompletnym węzłem dróg szybkiego ruchu w kraju. Trasa S14 będzie także pełnić funkcje obwodnicy Pabianic i Zgierza.

Drogę S14 przebiegać będzie w kierunku północ – południe. Odbija od drogi ekspresowej S8 na węźle Róża i kieruje się w kierunku północnym. Na południu na nowo budowaną drogę dostać się będzie można na węźle Dobroń. Trasa ta otaczając Pabianice od zachodu i północy droga dociera końcowo do istniejącego węzła Emilia (Autostrada A2). Koniec odcinka znajdować się będzie na połączeniu z drogą krajową nr 91 w okolicach miejscowości Słowik.

 
Droga S14 budowana będzie jako droga w układzie dwujezdniowym co pozwoli na między innymi rozwój województwa Łódzkiego określone w planie zagospodarowania przestrzennego. Poza powyższym spowoduje poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz podwyższenie komfortu dalekobieżnego ruchu o większych prędkościach podróży. Obniży również ruch w miejscowościach przyległych w tym również mieście Łodzi z uwagi na zmniejszenie ruchu ciężkiego oraz lekkiego tranzytowego co pozytywnie wpłynie również na poprawę warunków życia ludności lokalnej oraz środowiska.
 
 
Mapa przebiegu drogi wraz z obiektami - kliknij aby powiększyć.